2013. március 25., hétfő

Psycho-Pass


A vicc a viccben, hogy meg sem akartam nézni, még ki is jelentettem, hogy nem fogom, de mikor meghallottam az OST listát belőle eldöntöttem, hogy mégis megnézem.

Történetünk a jövőbeli Japánban játszódik. Mindenhol fejlett, futurisztikus gépek, felhőkarcolók és egy rendszer ami mindenek felett áll. A Szibülla-rendszer. A Szübülla-rendszer a következőképp működik: minden embernek van egy úgynevezett "Pszicho-képe". Minél világosabb ez a kép annál hasznosabb az illető az ország számára. Ha sötét a képe az egyet jelent azzal, hogy magas a "Bűnelkövetői együttható"-ja. Ez röviden azt jellemzi mekkora az esélye annak, hogy az illető bűnt követ el. Világunkban továbbá olyan, hogy munkanélküliség nincs mivel a rendszer mindenki alkalmasnak talál valamire.
Na, de ez mind csak rizsa...  Főszereplőnk Tsunemori Akane aki frissen végzett egyetemista. Kiváló pontokat ért el, bárhol kapna munkát, de ő a Bűnözéselhárítási Irodánál helyezkedik el. Kollégája Ginoza aki felügyeli az újoncot. Az irodánál továbbá "kényszerítők" dolgoznak, akiknek túl magas a bűnelkövetői együtthatójuk és már a rehab sem segítene rajtuk...
Az első részben Akanét egyszerre a mélyvízbe dobják. Első napján már egy komoly ügyet kap. Társai a kényszerítők mind-mind segítőkészek. A legtöbb segítséget talán Masaokától kapja, aki pátyolgatja újoncunkat. Kougami is segíti őt, s később kiderül, hogy egy igazi zsenivel állunk szemben.

Ő és munkatársai egy Dominátor nevű fegyverrel dolgoznak, melyet a "Szibüllák szemének" is hívnak. Ez a fegyver csak akkor sül el, ha használója egy lehetséges bűnelkövetővel kerül szemtől szembe. Viszont a rendszer nem hibátlan: egy túszul ejtett, súlyosan bántalmazott, kétségbeesett lányt is likvidálandó személynek minősít, akit Kougami gondolkodás nélkül le is lőne, de még mielőtt ezt megtenné, Akane őt lövi le saját akaratából... Később kiderül, hogy nem csak ezért nem megbízható a rendszer...
Itt ennyi kedvcsinálónak azt hiszem pont elég, sőt még sok is.
Természetesen van főszál is ami körülbelül a 11. részben bontakozik ki teljesen. Előtt amolyan mini bűneseteket látunk, ami kellőképp fölvezeti a főszálat.
A főbb karakterek kidolgozottak, de nem eléggé. Kougami múltjáról egy- két röpke infót tudunk csak meg, de Akanéról és a főgonoszról (akinek nevét most nem írom le :P) még ennyit se, konkrétan semmit és ez bántotta a kis lelkecskémet. De például az egyik mellékkarakternek szántak egy egész részt a múltjára és kijelenthetem, hogy az senkit nem érdekelt. A lezárás összecsapott és nagyon egyszerű lett, többet vártam tőle.
Grafikailag szinte hibátlan, egy két résznél viszont lehetett látni, hogy nem adtak bele mindent, valamint a szemekkel nem mindenkinél voltam kibékülve. A seiyuuk rendesen tették a dolgukat, nem lehet rájuk panasz.
Az OST-k... 11/10 pontosak szóval azzal engem teljesen lekenyereztek. Konkrétan nem tudom eldönteni, hogy az első vagy a második ED volt a jobb. :D
Nos összességében egy nagyon jó animét láttam, amitől teljesen mást vártam és tudott meglepetéseket okozni. Lehet, hogy most is csak hype hatás, de megadtam neki a 10/10-et mert elmondhatatlanul tetszett és nézette magát, amit mostanság nem minden anime tud produkálni.

Kell-e folytatás? Nos szívesen el nézegetnék belőle még egyszer ugyan ennyi részt, de félek nem tudná a szintjét tartani és valami vackot raknának elénk... 

2 megjegyzés:

  1. Az ismertetőd után, lehet, hogy mégis nekiugrok ennek. :D Valamiért szezon elején nem jött be, de ezek szerint nem rossz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyszer szerintem mindenképp megéri megnézni. Remélem neked is tetszeni fog :D Elhiheted, hogy őszintén beszélek, mert én bele sem kezdtem mikor elkezdődött és kijelentettem, hogy nem nézem meg és látod mi lett a vége :'D

      Törlés