2014. július 8., kedd

Soredemo Sekai wa Utsukushii

Igazából előzetes alapján nem tudtam mit várhatok, de akkor az úgy tetszett és vártam.
 Miután megnéztem az első részt kiderült, hogy az egész rész egy filler volt, de belegondolva kellet az. Ezután valami kellemes kis civakodásos animére számítottam, aminek csak a végére kedvelik meg egymást. És nem így lett. Ez már itt hatalmas pozitívum lett nálam. Innentől már klisés lett az egész, viszont azt olyan jól csinálta, hogy teljesen el lehetett felejtkezni arról, hogy ezt már mindenhol láthattuk. Szóval nekem a története nagyon tetszett, ahogyan a kőszívű kiskirály egyre jobban feloldódik, mindezt Nikének köszönhetően. Voltak köztük is viták, civakodások és annál is több románc, amin személy szerint behaltam. Olyan aranyosak voltak együtt. A történet jól fel lett építve, mind a kép szereplőről megtudhattuk, hogy bármit megtenne a másikért, mert annyira szeretik egymást. Az egészben csak az utolsó rész nem tetszett, annak is a második fele. Az a rész annyira, de annyira felesleges és kiábrándító volt. Mindezt azután, hogy Nike otthagyta a királyságát, tök romantikusan megint még jobban egymásba habarodtak és akkor odatolják, hogy Livinek nincs ideje a feleségére a sok munka miatt és Nike magányos. Miez kérem, ha nem kiábrándító? Ennél még az is jobb lett volna, ha hirtelen, ideje korán megtartják az esküvőt vagy bánom is én… Szóval a lezárása vegyes érzelmeket váltott ki belőlem, de annyira megszerettem ez az animét, hogy nem igazán tudtam sokat haragudni rá.
A karaktereket egytől egyik megkedveltem, bár a 90%-uk csak amolyan egy részes szereplő vagy mellékszereplő volt. Kezdjük Nikével, akit bár elsőre megkedveltem a hangja nagyon zavart, úgy éreztem nem illik hozzá, de ez hamar megdőlt. Nagyon életvidám, makacs és bátor lány volt, aki mindig segített és soha nem lehetett haragudni rá. Persze Livinek párszor sikerült, de ezt mindig meg is bánta. Nagyon csíptem a kiskrapekot is. Egyrészről baromi cuki volt, másrészről pedig a korához képest nagyon érett, de inkább a cuki felét ismerhettük meg. Meg persze a sanyarú gyerekkorát, ami miatt lett olyan, amilyen. Neil az, akit mindenképp meg kell említeni. Nem is tudom, de valakire nagyon emlékeztetett… Mindenesetre nagyon nagy arc volt, eszméletlenül bírtam őt is. A három cselédlányt, Lunát, aki Livibe szerelmes és persze Nike egész családját is végig lehetne taglalni, de nem fogom. Nike nagymamája felé nem tudom, hogy szimpátiát vagy mit is érezzek. Egyrészt nagyon érthető volt, hogy mért tette, de a módszerek. Végül is a végére ő is megbékült.
A grafikával voltak gondok, nem a legszebben lett megcsinálva az egész, viszont amikor akartak akkor tudtak igazán szépet is alkotni. A közeli képekkel sem volt gond, úgy hiszem. Az opening és az ending párosa viszont nagyon nem tetszett. Az op-ot egyszer talán végignéztem, az endinget viszont egyszer sem. És azt meg kell hagyni, hogy az ending képileg is borzalmas volt. Viszont amikben csodás volt az anime azok az énekek. Nike esőidéző dala annyira gyönyörű, hogy azonnal letöltöttem az OST-t amint megjelent és rongyosra hallgattam. Az utolsó részben pedig a Nagymama búcsúzó dala is mesés volt, bár nehezen hittem el, hogy az a hang belőle jön ki.
Összességében? Én imádtam. Jól keverte a klisés és nem klisés elemeket, vicces volt, aranyos volt. Az utolsó részt sajnáltam, nem kellet volna, de ettől eltekintettem és beraktam a kedvencek közé, ami vonzza magával a 10/10-es átlagot. Bár mondanám, hogy szeretnék neki folytatást, úgy érzem csak elrontaná az idillemet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése