2013. szeptember 14., szombat

R.O.D - Read or Die OVA & R.O.D - the TV


Teljesen felesleges különvenni őket mivel az ova nélkül nem értjük meg a sorozatot a sorozat nélkül meg nem értjük meg az ová-t.
A világ különböző pontjain különleges erejű, rég halott zsenik követnek el bűncselekményeket. Mindig jókora pusztítást végeznek és könnyedén elbánnak a legmodernebb haditechnikával. De az összes esetben van egy közös: mindig valamilyen könyv, értékes kézirat megszerzése a célpontjuk...
Az ova főszereplője Yomiko, fedőnevén "A Papír". Társa Miss Deep és Drékü (Drake). A történet végig egy vonalat követ, de nem lehet laposnak vagy kiszámíthatónak mondani, engem nem egyszer sikerült meglepnie. Néhányszor sikerült megnevettetnie is, de mégis inkább komoly az egész. Nem tudok róla sokat írni, de nem is akarok. A vége pedig igazán szép lett.

És most jöjjön a sorozat, amit sokan ismerhetnek a magyar TV-ből is:
Itt most megismerhetjük Nenene-t, akinek az ovában csak a nevét hallhattuk. Honkongba utazik könyvének dedikálására. Két idegenvezetőt kap Michelle-t és Maggie-t. Hotelba menet Nenene szobája felrobban így a két nővér elviszik őt a saját házukba és bemutatják a harmadik testvért Anita-t.
Nem tudom, ki hogy van vele, de én még emlékszem, hogy néztem a tévében is, de a tartalma kicsit sem rémlett már. Sőt ha nem tudom, hogy láttam már és nem akartam volna felfrissíteni az élményt akkor sosem nyúltam volna hozzá, ami nagy hiba lett volna, mivel szerintem egy remek animéről beszélhetünk.
A történet két részre lehetne elosztani. Az első 12 részben megismerkedünk főhőseink munkájával valamint a múltjukat is kivesézik nagyrészt. Itt az elején még sokkal randomabb minden, rengeteg vicces jelenet is van ami Anita könyvutálatának köszönhető. Aztán a második felében ténylegesen beindul a sztori. Visszatérnek régi szereplőink is, meglehetősen új köntösben... Rengeteg kérdésre megkapjuk a választ és még több titok derült ki, emellett elég akció dús is szerintem A vége is meglehetősen kellemes és jó lett.
Karakterek terén egész változatosnak mondható és viszonylag sok embert ismerhetünk meg. Nekem óriási pozitívuma volt, hogy a főszereplőket nagyon megkedveltem. De például érdekes nézni, hogy akik az ovában is szerepeltek mennyire megváltoztak. Joker és Wendy mentek át a legnagyobb változáson, negatív irányban. Mondjuk Yomiko-t sem kell sajnálni, elég fogyinga lett a visszatérésekkor, de aztán összeszedegette magát.
Grafika kifejezetten szép, nekem nagyon tetszett. Az openingek igazi krimis hangulatot keltettek, nagyon illettek a sorozathoz. Az endingek közül a TV első ed-je tetszett és a második sem volt rossz.
Nekem összességében nagyon tetszett mind a kettő, a sorozatot viszont egy pöppet jobban élveztem. Azt sem szabad elfelejteni, hogy itt a könyvek vannak főszerepben, de amondó vagyok, hogy aki nem szeret olvasni (mint pl én :D) az is nyugodtan kezdjenek bele, mert nagyon jó és érdekes.
OVA: 8/10
TV: 9/10
Semmi érdemlegeset nem írtam, sajnálom, ennyi telt most tőlem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése