2015. május 31., vasárnap

Death Parade

Már az ováját is régen meg akartam nézni, de aztán addig húztam- halasztottam míg sorozat nem lett belőle.
Igazából semmit nem tudtam erről a sorozatról, tényleg elképzelésem sem volt miről is szólhat, csak azt tudtam, hogy nézni akarom. Ugyan mint már mondtam nem tudom az ovában mit mondtak el, de itt mindent a legelejéről kezdtek, szépen, szájbarágósan, de felettébb látványosan. Az első rész konkrétan "lesokkolt". Hihetetlenül erős kezdés volt. A további részekben még kicsit "kulisszáztak", de közben mégis ment a történet, ahol a "feladat" az volt, hogy a fekete hajú hölgy (továbbiakban Kurokami a Kurokami no Onna jegyében, mivel nem akarom lespoilerezni) felett döntést kell hozzanak, hogy vagy a pokolba vagy a mennybe küldik. Közben egy másik történet is kibontakozott, ahol az volt a cél, hogy a döntést hozó döntőbírák ne érzelem nélküli bábok legyenek, de ez egy titkos projekt volt, aminek első "áldozata" Decim lett. Így a ő idézőjeles vívódását láttuk, ahogy egy egy döntésnél próbált meg helytállni. Közben pedig a különböző esetekkel próbáltak közelebb vinni minket Kurokami megítéléséhez. Amúgy a történetek egytől egyig nagyon érdekesek voltak, és nagyon jól meg voltak oldva azáltal, hogy mi csak akkor kapunk bármiféle információt, mikor a szereplőnek bevillant valami. Szerintem ez nagyon jó volt, mert tényleg pörgött az ember agya, hogy akkor most vajon mi lesz. Vagy inkább mi volt? Másrészről pedig nagyon jó volt, hogy rengeteg érzelmet kiváltottak az emberből. Legalábbis belőlem igen. Tényleg én is sokszor megrökönyödtem, vagy éppen együtt éreztem. És, ami még mindig jó benne, hogy Decim és Kurokami ezekkel a történetekkel egyre jobban fejlődtek. Az utolsó két részben pedig már teljesen kettejükre terelődött a hangsúly. Hát omg, körülbelül csak ennyit tudok hozzáfűzni. Nagyon jól ki volt találva, nagyon jól meg volt csinálva, szerintem kicsit sem volt sejthető, annyira izgultam, hogy vajon mi lesz a vége. A vége pedig szép lett, kerek lezárást kapott, és amennyire lehet happy end is lett.
A története miatt nagyon sok szereplője volt, de igazából akik tényleg fontosak az Decim és Kurokami. Meg lehetne még említeni Noonat is, aki a projekt kitalálója volt. Hozzáteszem szerintem egy zseni az a nő, nagyon jó ötletnek találom ezt az egészet. Kár, hogy kicsit keveset szerepelt, mert igazából nem sokszor láthattuk őt, többnyire csak akkor mikor a tervéről beszélt. Decim a szemünk láttára fejlődött, és igazából az elején a jelleméből fakadóan elég semleges volt, de ahogy Kurokami egyre nagyobb hatással volt rá, egyre jobban szerethetővé vált. Kurokami a szezon egyik legjobb női főszereplője volt és ha nem lenne Yona akkor simán lehetne nálam is az év női főszereplője. Nagyon kedveltem, mert úgy éreztem nagyon hasonló a látásmódunk és tetszettek a "szónoklatai". Nagy igazságok voltak bennük. Néha kicsit átment talán nyálasba is, de nem ez volt a mérvadó. Amúgy miután kiderült a múltja nagyon megsajnáltam és még jobban megszerettem. Nem tudom miért...
A grafika terén egy rossz szó nem lehet, a MadHouse nagyon kitett most szerintem magáért. Egy kicsit talán fura volt a karakterdizájn, de ennyi. Az opening valami csodásmesésfantasztikus volt, már a legelső résznél 800x meghallgattam, ami szerintem nagy szó tőlem. Ennyire gyorsan nem szoktam azért ráfüggeni a dolgokra (de amúgy simán). Az viszont már más kérdés, hogy nem igazán ment sem a sorozathoz, sem pedig a hangulatához. Az ending viszont nem tetszett, abban sem vagyok biztos, hogy egyszer is megnéztem.
Összességében nagyon jók voltak a történetek, gyönyörűen meg volt csinálva az egész és bár nem éreztem azt, hogy ingadozott volna, vagy ilyesmi, mégis valami hiányzott még belőle, ezért "csak" 9/10.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése