2014. június 27., péntek

Maria†Holic & Maria†Holic Alive

Egy újabb anime, amit csak az openingje miatt kezdtem el nézni, sajnos csak annyit is ért.
Ha teljesen őszinte akarok lenni nem volt rossz, de jó sem. A problémáim már eleve mélyen gyökereztek, mert én nem igazán tudok értékelni ilyen yuri, yaoi és hasonló stílusú animéket, de néha napján azért bepróbálkozok velük. Itt is ez történt. Mondjuk szerencsém volt, hogy az álmodozáson kívül sokminden nem történt és inkább mindent a humoros oldala felől próbáltak megközelíteni. Tagadhatatlan, hogy mind a két szériában voltak nagyon nagyon ütős poénok, amiken körübelül sírásig röhögtem, de sokszor inkább egy olyan érzés fogott el, hogy most ez kajak van akinek tetszik? Valahogy a karakterek és a sztori nem illettek össze. Itt főleg a mellékszereplőkről van szó. Oké, hogy katolikus iskola meg tököm tudja, de annyira szentek, szűk látókörűek és megközelíthetetlennek tűntek. Kifejezetten utáltam őket és egy kicsit rontottak az összképen számomra. Történet ugyebár nem volt, nem is kellett ide, mind a két évad megmaradt epizód centrikusnak, de ettől függetlenül összefüggtek. Többnyire egész érdekes sztorikat sikerült kitalálnia az alkotónak, és mint már mondtam a poénok egy része ütős is volt. Sajnos egy idő után mát bővel előfordult az, hogy erőltetett lett vagy nagyon nem vicces. Sokszor már én éreztem kínosan magam attól, amit Kanakóval műveltek. Egy bizonyos részig vicces volt az alázása, de én úgy érzem összességében nagyon elvetették a sulykot. Konkrét befejezést nem kapott a második évad után sem, de ez nem meglepő, még mindig fut a manga.
Karakterek terén, mint már írtam a többség nekem túl "steril" volt, de a főszereplőkkel szerencsére nem volt bajom. Kanakot egészen sikerült megkedvelnem, egyszerű személyiség volt, talán ezért is sikerült azonosulnom vele, és talán ezért is sajnáltam annyira. Maria is kedvelhető volt, annak ellenére is, hogy egy sznob geci volt. Vagyis talán pont azért lehetett kedvelni csak azt nem értettem mért nem zavarja egy kicsit jobban, hogy így kell öltözködnie. Ugyanezen okból nem értettem a testvérét sem. Matsurika is troll volt, de olyan szinten fapofával mondott mindent, hogy kegyetlen. Őt is csíptem. Igazából csak ők hárman voltak a fontosak, róluk szólt ez az egész, de egy szereplőt mindenképp ki kell még emelnem. Ez pedig nem más, mint a koli felügyelő. Más néven Isten. Ő volt az abszolút kedvencem. Kis loli, macskafülekkel, akit mindenki tisztel. A hangja, a viselkedése, a trollkodásai. Beszt. Élveztem hallgatni, ahogy énekel xD És Yonakuni-sant is nagyon szerettem.
A grafika olyan amilyen, de szerintem egész szép, Shaft-os. És igen eddig egyszer sem írtam le, hogy ez egy Shaft cucc. Pont én nem xD Sokszor használtak SD formákat és ilyen érdekesen megcsinált képeket. Bocsi, jobb szót nem tudok rájuk. Mindkét évad openingjei kegyetlenek voltak, különösképp az első Hanaji-ja és a második Run run riru...-ja. Ezek "ütemesebbek" voltak, a többi pedig a szövegéért ért meg egy misét. Az endingjei nem tetszettek.
Összességében nem volt annyira rossz, nem bántam meg, hogy megnéztem, de nem hiszem, hogy többször feléje néznék. Az első évadra 6/10-et adtam, a másodikra gondoltam egy 7/10-et mert jobban tetszett, de végülis ott is maradtam a 6/10-nél.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése