2020. január 19., vasárnap

Összefoglaló -2019 ősz-



Az első részben kellemesen csalódtam, nagyon kis fun cuccnak gondoltam és úgy voltam vele, hogy ez nagyon jó lesz. Nos hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem voltam oda érte, de hogy olyan jó nem lett, mint hittem az is biztos. Egyrészt meglepődtem, hogy az első részben felvázolt probléma a harmadik-negyedik részben fullra megoldódott és inkább ilyen minitörténetek lettek benne, mintsem egy nagy történet. Nem tudom, arra számítottam, hogy egy történet lesz benne. De ez még nem is akkora probléma, már történt ilyen, nem számít. Az sokkal nagyobb gondom volt, hogy amit felépítettek Pansy-ról és Joro-ról azt így ki is dobták körülbelül. Szóval, ugye így kiderült Joro-ról, hogy elég éles a nyelve, megvan a maga mondandója, de úgy éreztem, hogy ezt nem igazán használták ki eléggé, hova tovább Pansy vagy hat részre eltűnt a sorozatból, aztán max ilyen háttérszereplőként feltűnt néha. Nem tudom nekem ez olyan fura volt, mert amennyire megkedveltem az elején a közepe felé megfeledkeztem róla, mert nála kb. mindenkinek nagyobb szerepe lett és csak a végén került vissza újra a középpontba. Szóval ez ilyen hárem is meg nem is, azt hittem, hogy egyébként nem lesz az, így azért kicsit megcsapott, mikor végül mégis csak mindenki szerelmes lett a főszereplőbe. Viszont azt nem tudom letagadni, hogy a humora engem így is elkapott, nagyon szerettem, minden héten megbolondultam, hogy minél hamarabb megnézhessem az új részt. Egy ova formájában kapni fog egy befejező részt, de én reménykedem, hogy fog kapni folytatást is.
8/10

Igazán szürreális volt nézni, ahogy azon kínlódnak, hogy extra méretű gumik tesztelésében kellett részt venniük, de amúgy nem volt se jó, se rossz, plusz pont, hogy legalább nem idegesítettek benne. :D
5/10

Fura egyébként azt mondanom azok után, hogy eddig úgy gondoltam, hogy ez az az anime, ami évadról-évadra jobb lesz, mégis úgy érzem, hogy eddig ez volt a leggyengébb. Így sem gondolom, hogy végtelenül szar lett volna, de annyira más lett. Nonstop shokugeki volt és így erről szólt ez az évad. Semmi másról. Túl tömény és túl száraz volt szerintem, annak ellenére is, hogy amúgy így is király csatákat láthattunk. Valahogy egy kicsit jobban kellett volna megoldani, hogy két shokugeki között valami egyéb is történjen, vagy valami. Egyébként szerintem gyönyörű lezárást kapott, és nem csak az évad, hanem úgy az egész történet is, én ezzel így nagyon meg lennék elégedve, fogalmam sincs mit akarnak még kínlódni, főleg úgy, hogy innentől már mindenki szidja ezt a sorozatot.
8/10

Nem láttam még olyan embert, aki azt mondta, hogy szerinte jó lett volna ez a sorozat, így kb. le sem merem írni, hogy nekem ez egy guilty pleasure volt. Tudtam, hogy szar meg gagyi mégis annyira élveztem nézni, amit nem is értek, mert az ilyen loli központú cuccok nem is szoktak tetszeni. Egyébként én Melidát jelöltem az év női főszereplőjének is, szerintem kifejezetten jó karakter volt ő, nagyon kedveltem. Ha lenne annyi időm meg türelmem, na meg persze lehetőségem, biztosan olvasnám a mangáját vagy a light novelt, mert azt meg egyébként úgy néztem, hogy elég jónak tartják, na meg, hogy ez az anime kb. csak meggyalázta az eredeti történetet. 
7/10

Elég vegyes érzéseim maradtak ez után az anime után. A konklúziót elárulom már most: nem volt egy rossz történet, tehát összességében tetszett, de az odáig vezető út nem volt túl sima. Úgy a tizedik rész környékén mérhetetlenül eluntam az egészet, nagyon erőlködnöm kellett, hogy folytassam, de végül is megérte. Igazából az volt baromi sok idő míg megkedveltem a karaktereket és úgy ezt az élethelyzetet, mert tbh a karakterek egyszerűen nem tudtak érdekelni. Viszont ebben nagy segítségemre volt az a rész, amikor bemutatták a múltat, hogy mi hogy volt, amikor bekövetkezett a kővé dermedés pillanata. Furán hangzik, de nekem az adott egy tök nagy löketet az egészhez. Mondjuk közben meg arra gondoltam, hogy 6 emberből 3000 éven keresztül hogy a faszomba maradt meg egy falunyi ember bármiféle defekt nélkül. Mármint, jó persze, anime meg minden, mért ne lenne lehetséges, bemagyarázzák bármivel, de így, hogy kvázi a tudományokra épül az egész cucc, így ez olyan fura volt. Ezt az egy dolgot nem tudtam elnézni ennek a sorozatnak. Az meg már az én egyéni preferenciám, hogy valami seinen cuccnak ez sokkal jobb lenne, és akkor mondjuk szóba jöhetne tényleg az, hogy ölnek benne meg minden. Szóval szerintem ez sokkal jobban is lehetett volna fokozni, ha nem akarta volna az alkotó mindenképp valami shounennek megcsinálni. De tudom, így lehet sokat eladni belőle. Egy szó mint száz, egész megkedveltem, a történetet és a karaktereket, valamint a humorát is, valószínű nézem a következő évadot is.
7/10

Őszinte leszek, még mindig nem tiszta teljesen mi is szeretne lenni pontosan ez az anime, de az kétségtelen, hogy imádtam minden egyes percét. Baromi jól nézett ki ez az egész, imádtam a hangulatát, hogy tényleg egy Zootropolis volt, csak iskolásokkal, azt, hogy ennek ellenére mégis ilyen melankolikus az egész egy kicsit. Tök jól szembeállította a húsevőket és a növényevőket, kicsit így megmutatta mindkét oldalt, hogy kinek mi miatt nehéz az élete, kinek mikkel kell megküzdenie a mindennapok során és hogy semmi sem olyan egyszerű, mint amilyennek az tűnik. Kicsit nehéz szavakba foglalni, hogy mi miatt volt ez olyan jó, inkább nézze meg mindenki, de most komolyan. Arról meg egyébként nem is beszélve, hogy ez a 12 rész még kb csak a felvezetés felvezetése volt és már alig várom a következő évadot.
8/10

Féltem ettől az animétől, leginkább azért, mert azt hittem előbb-utóbb unalmas lesz, de szerencsére nem, sőt baromi jó lett. Marha jó paródiája volt a műfajnak, és egy kicsit saját magának is szerintem , tök ügyesen ki lett találva az egész. A poénok, bár elég ismétlődőek voltak, nem igazán tudott újat mutatni egy idő után, ez alatt a 12 rész alatt mégsem laposodott el szerintem. Többek között meg is tettem 10 rész után 2019 legjobb vígjátékának, majd jött a 11-12. rész, ami 180 fokos ellentéte volt az addigiaknak és egy tök komoly hangulatot vett fel. Ez egy kicsit fura volt így nekem, meg hirtelen lett az egész ilyen, baromi gyorsan le akarták zárni ezt az egészet. Ez kicsit szerintem a kárára ment, nem illet magához a sorozathoz, legalábbis ilyen formában szerintem nem. Mindenesetre marhára örülnék egy második évadnak, jó lenne ha kapna és folytatódhatna.
8/10

Sajnos beigazolódott, amitől nagyon féltem, ez nem az én aminém volt. Újfent. Bár én ezt már előre sejtettem, hogy emiatt a háborús féle témája miatt ez nekem gyengém lesz. Ennek ellenére nem volt rossz. Persze voltak részek, meg dolgok, amik nekem baromi unalmasak voltak, meg néha kicsit idegesítő is, meg úgy nem igazán értettem, de úgy összességében azért nem bánom, hogy megnéztem. Azt szerintem nagyon érezni lehetett rajta, hogy ez még csak a bevezetés, legszívesebben átírnám a címét, vagy legalább adnék neki egy alcímet Askeladd Saga néven, mert, hogy ez Thorfinnról nem nagyon szólt az is biztos. Viszont álljunk meg egy pillanatra, és emlékezzünk meg Askeladdról, mert ha előbb láttam volna az utolsó két részt, akkor biztosan őt teszem meg az év legjobb férfi főszereplőjének. Addig nem nagyon állt össze nekem a karaktere vagy hát nem tudtam mit gondoljak róla, de igazából egy marha jól összerakott karakter volt. Thorfinn meg néha veszettül idegesítő volt, de ha belegondolunk, hogy egy gyakorlatilag neveletlen gyerek, aki a csatatéren nőtt fel, mindent maga csinált, esze ágában nem volt szocializálódni Askeladd embereivel, akkor talán megértjük, hogy miért is volt olyan amilyen.  A vége szerintem elég esemény és érzelem dús lett, igazából félve, de simán belekezdenék a folytatásba, ha lenne. Továbbá megjegyezném azt, hogy a Guddo milyen baromi jó fordítást csinált az animéhez, imádtam, hogy tényleg tök odapasszoló szavakat, szófordulatokat használtak.
7/10 

Kicsi vicces, hogy az a véleményem erről az animéről, hogy nagyobb volt a füstje, mint a lángja. Borzasztóan vártam ezt az animét és megmondom őszintén az első részben nem is csalódtam. Egy kicsit sem. Sőt, utána heteken át tűkön ülve vártam a legújabb részt. Aztán történt valami. Kezdett nem érdekelni a dolog. Aztán rájöttem, hogy ez mégsem annyira jó, mint amennyire én azt hittem róla. Két óriási bajom volt ezzel a sorozattal, az egyik a saját hibám, a másik viszont nem. Az én hibám ott gyökerezik, hogy én azt vártam, hogy ez majd pont olyan lesz, mint a Soul Eater. Folyamatosan azt kerestem benne, de sem a történetében, sem a hangulatában, sem pedig a szereplőiben nem kaptam meg ezt. De hogy a szereplőiben annyira nem, hogy senkit még csak meg sem kedveltem. És ez nagyon durva és hát elég nagy baj, hiszen még ez sem vitte el a hátán a cuccost. Ettől függetlenül nem gondolom azt, hogy egyébként ez egy rossz anime lett volna. Szóval az alapkoncepciója tök jó volt, tetszett ez az egész világ, amire felépül, tök jó volt ez a "tűzidomárosdi" is és igazából a történettel sem volt túlságosan nagy gond, de az elejét nagyon összecsapták. Ezt én akkor még nem láttam, de így, hogy visszagondolok rá, az első kb. 12 részben szerintem marhára rohamlépésekben haladtak a dolgok, állítom van benne olyan, amit még most sem értettem meg. És ez volt a másik nagy problémám vele. Viszont öröm az ürömben, hogy a végére el tudtam engedni azt hiszem, hogy ez nem a Soul Eater és elkezdtem ezt élvezni, mint önálló alkotás. Nem egy nagy was ist das, lehetett volna jobb is, de majd meglátjuk mit produkál hozzá a második évad. Viszont azt még meg szeretném említeni, hogy mennyire istenkirályul nézett ki ez a cucc az elejétől a végéig. Ez előtt le a kalappal.
6/10, de ez egy kedves hatos.  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése