2017. március 23., csütörtök

Fukigen na Mononokean

Nagyon érdekelt ez az anime, mert nagyjából mindent képvisel, amiért odavagyok: egy kis természetfeletti, humorral a mindennapi életben.
Nem is volt kérdés, hogy nézni fogom és az első részért is odavoltam, úgyhogy több sem kellett. Az első rész megmutatta a két főszereplő találkozását és mindjárt egy borzasztó megható résszel kezdett. Ritkán van olyan, hogy már az első részen bekönnyezek (inkább sírtam), de ennek még ezt is sikerült elérnie. Persze őszinte leszek, nem egy nagy was ist das az anime, erősen érződik rajta, hogy csak bemelegítés arra, hogy kezd el olvasni a mangát. Ugyanis történet az nagyon nincs. Elvétve kapunk pár információ morzsát, ami utalás lehet valami sokkal komolyabbra, de ettől függetlenül az anime 90%-ban arról szólt, hogy részről részre találkoztunk egy újabb youkai-val, akit ilyen olyan megsegítés után átküldhetett Abeno a túlvilágra. Ezek általában egyszerűbb és fele annyira sem komoly ügyek voltak, mint azt elsőre gondolnánk és ez adta meg az egész sava-borsát. Vagyis inkább a hangulat, amit árasztott magából, az a kifejezetten kellemes hangulat, amitől teljesen ellazulsz és kikapcsolódsz tőle arra a heti húsz percre, amíg nézed. Persze ha akar az ember bőven láthat bele többet és valószínűleg van is benne több. Én úgy gondolom, hogy végső soron Abeno meglágyításáról szól a történet, hogy nem kell annyira félni attól, hogy kedves is legyél ne csak udvarias és hogy ne félj mások felé nyitni, mert abból csak jó származhat. És innen jön a másik konklúziója a 
történetnek, ami szerint igenis megéri kedvesnek és megértőnek lenni másokkal, mert ezt egyszer még meghálálhatják, mint ahogyan az kiderült az utlsó 2-3 részből is. Visszatérve pedig Abenora, és a "távolságtartására" kiderül, hogy ő sem volt mindig ilyen és hogy egy régi trauma okozza, amiről csak nagyon kis említéseket tesznek ezért kár kicsit, hogy nem mélyedtek bele jobban, ahelyett, hogy például Yahikóval kínlódtak jó pár részen keresztül, szerintem teljesen feleslegesen, azonkívül, hogy gyerekkori barátja Abenonak semmivel sem tett többet a történethez. A vége nagyon aranyos lett szerintem, és mivel semmi konkrétat nem zárt le, így talán egyszer lesz egy második évadja, amit én nagyon szívesen vennék, mert mint mondtam borzasztó kellemes sorozat.
Nos valljuk be, jópár szereplő megfordult az animében, akiket szépen be is mutattak nekünk, de a legfőbb hangsúly mégiscsak Abenon és Hanaén volt. Szöges ellentéteik egymásnak, talán ezért alkottak jó párost. Abenot természetesen az első pillanattól kezdve imádtam, egy egoista bunkó, de közben meg ránézel és tudod, hogy egyszerűen nem rossz ember csak, mint ki is derült, nem alaptalan, hogy ilyen lett a személyisége, ami ha engem kérdeztek csak még érdekesebb és jobb karakterré tette. Hanae, nos igen, vele azért voltak gondok. Nem akarok túl gonosz lenni, de amikor meghallottam Kaji Yuki hangját már akkor levágtam, hogy egy borzasztó idegesítő karakter lesz. És hát sokszor az is 
volt, főleg a vége felé. Nem tudom, hogy javított vagy rontott volna-e ha mindezt lányként teszi, de néha eljátszottam a gondolattal. De amúgy mindezek ellenére is szerettem, egy nagyon egyenes, és rendes embernek gondolom, akitől bármikor kérhetnék segítséget, biztosan segítene és teljesen meg is bíznék benne. Mojamoja, aka Bolyhoska, akit a MAL meg sem említ 😠👺, is olyan de olyan édes volt, bizton állíthatom, hogy ő volt a kedvenc szereplőm, annyi szeretet volt benne😍 A történet vége felé úgy vettem észre, hogy Zenko és Yahiko szerepköre is megnőtt, bár szerintem jóval késöbb lesz jelentőségük, már ha lesz. Zenko amúgy aranyos lány, vele nem volt bajom, de Yahiko... Szívem szerint rituálisan feláldoznám. Nyalták a seggét, mert ha nem az volt, amit akart mindjárt csinálta a bajt...
A grafika szerintem szép volt, bár néha a CGI youkaiokat nem erőltettem volna. Teljesem elütöttek az egész animétől és annak hangulatától. Amúgy a színvilága nagyon szép, tiszta tavaszias, ahogy így visszagondolok rá. Az OP-ED páros nagyon nem jött be, már túlontúl nyálas volt nekem. 
Anyway, szerintem nagyon kellemes kis sorozat volt, jó humorral, bár azt, hogy shounen én megkérdőjelezném, pont, hogy lányoknak ajánlanám inkább. 7/10

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése