2014. szeptember 24., szerda

Tokyo Ghoul

Az előző szezonban bevillant nekem, hogy valami horror szerűséget is akarok már nézni a sok cukimukiság és vígjáték mellett, így esett választásom erre és a Terror in Tokyora. Utóbbit viszont későbbre halasztottam.
Úgy ültem neki a sorozatnak, hogy semmit nem tudtam róla, szóval nem is volt vele kapcsolatban konkrét elvárásom. Voltak ötleteim, de azok meg sem közelítették a valóságot. Első rész után meg úgy voltam, ha nem cseszik el jó lesz. Aztán jöttek a részek és egyre jobban nem tudtam mit érzek. Egyrészről nagyon jó volt meg érdekes másrészről meg háát... Túl sok mindent akartak egyszerre. Nem árulok el nagy titkot, de kb 60 fejezetet dolgozott fel ez a tizenkét rész és hát nem kell mondanom, hogy rohadtul érződik is rajta. Noha én nem olvasom a mangát (mondjuk, ami késik nem múlik), de biztos vagyok benne, hogy rengeteg dolgot kihagytak. Arról meg szó se essék, hogy a kevés epizódszám miatt rohantak. Nemkicsit,
 nagyon. Emiatt a történet konkrétan nem létezett. Csak úgy mindenből kaptunk egy kicsit, de ténylegesen azt a szálat sosem ismerhettük meg. Ott volt pl. Mado, akit noha gyűlöltem azért mégiscsak kíváncsi lettem volna a történetére, már ha van neki mert mondom nem ismerem a papíros változatot. Szóval érezhetően összecsapott volt az egész, látszott, hogy próbálták összeollózni a fontosabb részeket és pont emiatt lett rossz az egész. Amondó vagyok, de szerintem 24 részben sokkal elfogadhatóbban lehetett volna adaptálni és akkor talán nem lett volna csapongó. Ez ugyan úgy a kevés rész miatt volt. Egyszerűen ennek nem ennyi rész kellett volna. Hát most na. Még leírom 100x, de ez van. Viszont voltak pozitívumai is az animének. Nagyon tetszett, hogy ennyire erősen feszegették a morális kérdéseket. Azt is szuper, hogy az emberekre is próbáltak egy kis időt szakítani, hogy ők hogyan állnak a ghoulokhoz. Az utolsó rész meg valami fenomenális lett, csak az vele a baj, hogy még azt is félbeszakították. Tehát konkrétan az utolsó szálat le sem zárták. Kár érte. Hiába jön a következő évad, kár érte. 
Karakterek terén meg megint nem mutatott túl sokat nekem az anime. Egyszerűen nem tudtam egyik karakterhez sem igazán kötődni. Lehet ha többet  tudtam volna róluk, vagy valami...A főszereplőről, Kanekiről a Chaos;Head Takumija jutott az eszembe. Ugyanaz a teszetosza karakter, nem tud semmit sem tenni és mindig segítségre szorul, DE az utolsó részben meg valami überkirály karakter lesz. Így az összes karakterfejlődés körülbelül az utolsó részre maradt. Toukát nem tudom hova rakni. Nem volt egy rossz karakter, de ahhoz, hogy megkedveljem több kellet volna. Elkezdtek ugyan infókat csepegtetni róla és a családjáról, de ez kevés volt. Sőt egy picit úgy éreztem maga a sorozat is le akarja járatni, mert az elején elég badass karakternek mutatták be, de valahogy a végére mintha ebből visszavettek volna. Amonról megint csak annyit tudok nyilatkozni, hogyha többet tudtam volna róla, akkor talán éreznék is valamit iránta. De semmi. Mondjuk nem lett annyira ellenszenves, mint elsőre tűnt. Az külön tetszett, hogy ennyire ragaszkodott a társához. Madora mondtam, hogy kiváncsi lettem volna, de ettől függetlenül utáltam. Nagyon. Szerintem gusztustalan volt, s már a beszédje is taszított. Rize megint egy tök homály, mert annak ellenére, hogy szerintem egy tök fontos karakter nem is szerepelt sokat. Jó, tudom, hogy ő így most meghalt meg minden, de ha már Hanazawa Kanát adták neki seiyuunak azt hinné az ember, hogy többet fog beszélni és így kisértené Kanekit. But it's just my opinion. Akit még mindenképp meg kell említenem az Tsukiyama. Az az ember esküszöm megér egy misét xD Elsőre nagyon wtf volt, de én eskü megkedveltem :D Több szereplőt igazából felesleges kiemelni, aki (szerintem) fontos lesz, azokról a következő évadban tudhatunk meg többet.
A grafika meglehetősen szépre sikeredett, de a harcjelenetek itt-ott kicsit összecsapottak voltak. A cenzúra meg hát cenzúra... De ennyire? Azt nagyon túlzásba vitték. Pl egy véresőt azért nem kellet volna kitakarni, ilyet azért láthat máshol is az ember lánya. Az opening elsőre valahogy nem fogott meg, de a végére már nagyon megtettszett és nem csak zeneileg, de képileg is. Az ending inkább csak képileg fogott meg.
Összességében véve nem volt egy rossz anime, volt benne potenciál, de valahogy semmi sem klappolt benne. Túlságosan siettek és túl sok volt benne az értelmetlen erőszak. Nincs nekem semmi bajom azzal, ha kínoznak valamit, de mikor két részen keresztül tolják, úgy, hogy semmi értelme, az már hülyeség. Ennek ellenére tetszett és vártam hétről hétre, mert kíváncsi voltam arra, hogy mit hoznak ki belőle, de 6/10-nél többet nem tudok rá adni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése