2017. június 2., péntek

10 ok, amiért nézned kell a Gintamát

Tumblr-en találtam és mint beteges Gintama rajongó, nagyon viccesnek és ötletesnek találtam. Valamint úgy gondoltam illene valamivel megemlékeznem a sorozatról, ha már újra naprakész vagyok vele 😀😭


1. Karakter dizájn — csak keress rá Sakata Gintokira. Vagy Hijikata Toshiroura. Vagy Okita Sougora. Vagy Kamuira. Vagy Katsura Kotaroura. Vagy Takasugi Shinsukera. Vagy Kagurára. Vagy Tsukuyora. Vagy Kyuubeire. Vagy bármelyik Gintama karakterre, nem számít.


2. Megnevettet.  És itt a nevetésen azt értem, mikor hajnali kettőkor az arcodat egy párnába nyomva könnyezve nevetsz, mert a többiek alszanak, miközben te az Owee vagy a Vacation Arc-ot nézed épp.


3. Megríkat. És itt a síráson azt értem, mikor hajnali kettőkor az arcodat egy párnába nyomva sírsz, mert a többiek alszanak, miközben te a Shinsengumi Crisis Arc-ot vagy a Beam Sword Style Arc-ot nézed. Vagy bármelyik Arc-ot. Szinte bármelyikben találsz olyan momentumot, mikor elérzékenyülhetsz.


4. Karakterek és a köztük lévő kapcsolatok — Belefáradtál már a régi Mary/Gary Stu felállásba? Nézd meg ezt az animét. Még az a mellékszereplő is az emlékezetedbe vésődik, aki egyszer vagy kétszer tűnt fel. Minden karakternek megvan a maga összetett története, nincsenek lapos, unalmas karakterek, bármiféle mélység nélkül. A kapcsolataik szilárdak, nem kell minden 20. másodpercben elmondaniuk, hogy "szeretlek", hogy túl tudjanak lépni. A szeretet a családiasságukban és a cselekedeteikben nyilvánul meg.


5. Tökéletes egyvelege a különböző műfajoknak — egy kis sci-fit akarsz? Nézd a Gintamát. Egy kis tragédiát akarsz? Nézd a Gintamát. Egy kis bajtársiasságot vagy shounen fight-ot akarsz? Nézd a Gintamát. Vígjátékot? Nézd a Gintamát. Egy kis történelmi Japánt? Nézd a Gintamát. Szamurájokat? Nézd a Gintamát. Akciót? Nézd a Gintamát. Egy kis slice of life-ot? Nézd a Gintamát. Igazából csak NÉZZ GINTAMÁT.  

6. Soundtrack— Annyira jóó. Menj és halgass meg pár Gintama openinget. Valószínűleg nem fogod tudni kiverni a fejedből. (Pár személyes kedvenc: Donten, Pride Kakumei, Pray, Kagerou, Anata Magic, Tougenkyou Alien, Wonderland) Btw ez igaz az endingekre is 😁

7. Egyedi és eredeti. Belefáradtál már a szokásos régi shounenekbe, a gyenge főhősbe nagy álmokkal, a edzős montázsokba és az irreálisan nagy elszántságba? A Gintama egy teljesen új főhőst mutat be neked, Sakata Gintokit. Ha tudsz mondani még egy olyan animét, amiben volt olyan Arc, ami egy népszerűségi versenyen alapult, akkor sajnos megfogtál. Ha nem irány nézni a Gintamát.


8. Elizabeth. Így van. Csak Elizabeth.

9. Gyönyörűen mondja el a történeteket. Három epizódban ugyanazt az üzenetet tudja adni, ami máshol akár húsz részen keresztül is tarthat. Elfoglalt vagy? Nem tudsz maratonozni? Nincs gond. Csak nézz meg egy Gintama Arc-ot időtöltésként. Olyan 2-8 epizód. Ráadásul a háttértörténetek nagyon kemények tudnak lenni.


10. A Gintama mindenkit elsöpör. (Megbízhatsz bennem, már rengeteg animét láttam, de amikor megtaláltam a Gintamát olyan volt, mintha valami olyat találtam volna, amit nem is kerestem és mintha csak azért néztem volna animéket addig, hogy megtaláljam a Gintamát.) Már mást nem is tudok nézni. Minden középszerűnek tűnik a Gintamához képest. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése